|

Uwagi sołtysa i rady sołeckiej do projektu ul. Sobiesława I w Chwaszczynie

Chwaszczyno, 25.02.2025 r.

Burmistrz Gminy Żukowo

Mariola Zmudzińska

dotyczy: stanowiska Sołtysa i Rady Sołeckiej sołectwa Chwaszczyno w sprawie projektu ulicy Sobiesława I w Chwaszczynie.

W odpowiedzi na przedstawiony podczas spotkania w Urzędzie Gminy Żukowo w dniu 30.01.2024r. projekt budowy ulicy Sobiesława I w Chwaszczynie, poniżej stanowisko Sołtysa i Rady Sołeckiej sołectwa Chwaszczyno oraz wnioskowane zmiany do projektu koncepcyjnego:
1. Przyjmujemy do wiadomości zaproponowaną przez urząd zmianę szerokości jezdni z 5,5m na 6,0m ufając, że jest rozwiązaniem zaproponowanym do płynnej obsługi komunikacji miejskiej. Przedstawiciele sołectwa Chwaszczyno jednogłośnie podtrzymują, że ul. Sobiesława I powinna mieć charakter drogi uspokojonego ruchu z zachowaniem istniejących ograniczeń dla pojazdów powyżej 3,5 tony oraz z ograniczeniem prędkości do 30-40 km/h.
2. Wnioskujemy o całkowitą rezygnację z progów zwalniających na rzecz wyniesionych:
a. przejść dla pieszych,
b. skrzyżowań,
c. wyznaczonych wyjazdów z dróg podporządkowanych:
• z ul. Mściwoja na ul. Sobiesława I
• z ul. Przemysława na ul. Sobiesława I
• wydłużone wyniesione skrzyżowanie obejmujące wjazd na teren leśny na wysokości odcinka (1+500)
• z ul. Świętopełka na ul. Sobiesława I
3. Szykany/zawężenia zaprojektowane na odcinku leśnym należy pozostawić jak w projekcie koncepcyjnym. W przypadku pozytywnej zmiany i zaprojektowania wyniesionego skrzyżowania w obrębie ul. Świętopełka i Sobiesława I możliwa jest rezygnacja z jednej, najbliższej skrzyżowania szykany.
4. Zatoki autobusowe przy ul. Przemysława należałoby przenieść w kierunku wschodnim, na przeciwną stronę skrzyżowania tak, aby autobusy jadące z PKM Osowa, skręcające w ul. Przemysława mogły również z nich korzystać. Natomiast przystanek w kierunku PKM Osowa mógłby zostać zamieniony z projektowanymi miejscami postojowymi, które mogłyby się znaleźć na zachód od skrzyżowania z ul. Przemysława, w miejsce aktualnie zaprojektowanej zatoki autobusowej.
5. Wnioskujemy o pilne przywrócenie usuniętych miejsc postojowych dla aut wzdłuż jezdni na wysokości jeziora Wysockiego. Decyzja o usunięciu miejsc postojowych najprawdopodobniej wynikała z braku wiedzy na temat problemów komunikacyjnych w tym miejscu. Niezbędne jest zaprojektowanie przynajmniej minimalnej ilości miejsc parkingowych aby zatrzymać niekontrolowane wjeżdżanie pojazdów na teren w bezpośrednim sąsiedztwie jeziora.
6. Wnioskujemy o doprojektowanie miejsc postojowych dla aut w obrębie ronda przy zbiegu ul. Sobiesława I i ul. Mickiewicza oraz na leśnym odcinku pomiędzy ul. Świętopełka i ul. Przemysława – dodatkowy ciąg z 4-5 miejscami postojowym (na ok. 750 metrze projektu licząc od ronda przy Mickiewicza – przy kolejnym wejściu do lasu).
7. Należy zaprojektować wyprowadzenie ścieżki rowerowej wychodzącej z ronda u zbiegu ulic Sobiesława I i Mickiewicza w kierunku Borowca.
8. Należy uwzględnić w projekcie ronda u zbiegu ulic Sobiesława I i Mickiewicza połączenie z ul. Leśną.
9. Wnioskujemy o weryfikację przyjętych rozwiązań w projekcie w zakresie kanału technologicznego, z aktualnie realizowanym projektem Polskiego Internetu Otwartego, aby uniknąć projektowania i dalszej budowy wielu równoległych kanałów technologicznych i przyszłej kolizji projektowanej ulicy z budowanym światłowodem.

 

Pliki do pobrania:

Nazwa pliku / OpisRozmiarData dodaniaAkcje
Uwagi do projektu ul. Sobiesława I119 KB1 marca 2025Pobierz